null

Warszawski Tydzień Zdrowia Psychicznego w Wawrze

Drukuj link otwiera się w nowej karcie
Warszawski tydzień zdrowia psychicznego 2024
Autor: Miasto Stołeczne Warszawa

W ramach Warszawskiego Tygodnia Zdrowia Psychicznego, który potrwa od 16 do 23 marca, w całym mieście odbędą się wykłady, warsztaty, webinary.

Mieszkańcy będą mogli także skorzystać z bezpłatnych porad i konsultacji indywidualnych. Akcja skierowana jest do rodziców i opiekunów, nauczycieli, dzieci oraz młodzieży. Sprawdź, co wydarzy się w Wawrze.

Warszawski Tydzień Zdrowia Psychicznego to miejska akcja promująca zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Od 16 do 23 marca w całym mieście odbędą się otwarte spotkania dla mieszkańców dotyczące tej tematyki.

Warszawski tydzień zdrowia psychicznego 2024

Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży odgrywa kluczową rolę w rozwoju oraz w kształtowaniu ich przyszłości. Obejmuje szeroki zakres aspektów emocjonalnych, behawioralnych i społecznych, które wpływają na ogólny dobrostan i funkcjonowanie.

Zapraszamy do udziału w wydarzeniach organizowanych w dzielnicy Wawer.

Dni otwarte placówek

Przez ten tydzień odbędą się konsultacje z psychologami, wykłady i warsztaty dla rodziców i innych mieszkańców. Zaczynamy 16 marca dniami otwartymi placówek, które udzielają świadczeń zdrowotnych w naszej dzielnicy. To Ośrodek Pomocy Społecznej, Specjalistyczna Poradnia Rodzinna, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 17, wawerski ZOZ i Centrum Zdrowia Dziecka – zapowiada koordynująca akcję Klaudia Kowalczyk z Dzielnicy Wawer.

Warszawski Tydzień Zdrowia Psychicznego w Wawrze rozpocznie się między innymi dniem otwartym w Środowiskowym Centrum Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w Centrum Zdrowia Dziecka przy al. Dzieci Polskich 20. Będzie to doskonała okazja, aby poznać specjalistów i skorzystać z rozmowy z psychologiem. Drzwi Centrum w godz. 12:00-17:00 będą otwarte dla mieszkańców, którzy wcześniej prześlą zgłoszenie na adres e-mail: poradnia.psychologia@ipczd.pl (wpisując w tytule “Dzień otwarty”). Liczba miejsc jest ograniczona.

Filmoterapia w Kinokawiarni Stacja Falenica

Przygotowany został również program artystyczny i sportowy. We współpracy z Kinokawiarnią Stacja Falenica zorganizowana będzie filmoterapia. W programie są seanse i warsztaty: 16 marca, godz. 19:00 – pokaz filmu „Anatomia upadku” i rozmowa o związku i terapii par; 18 marca, godz. 19:00 – pokaz filmu „Houria” i warsztat regulacji emocji poprzez taniec; 20 marca, godz. 20:00 – wykład i warsztat „Opuść gardę” – otwarte spotkanie wokół improwizacji teatralnej dla osób ciekawych siebie i innych.

Justyna Suchecka i Zbigniew Michalczyk gośćmi Biblioteki

Z kolei Biblioteka zaprasza 19 marca, o godz. 18:00, do Kulturoteki w Falenicy na spotkanie z Justyną Suchecką, autorką książek „Nie powiem Ci, że wszystko będzie dobrze”, „Young power! 30 historii o tym, jak młodzi zmieniają świat” oraz „Pokolenie zmiany. Młodzi o sobie i świecie, który nadejdzie”. Porozmawiamy o wzajemnym zrozumieniu na linii dorośli – nastolatki. Natomiast 20 marca, o godz. 12:00, także w Falenicy, pojawi się Zbigniew Michalczyk z Fundacji Konstruktywnego Rozwoju. Ten specjalista psychoterapii dzieci i młodzieży oraz psychoterapii uzależnień opowie uczniom z klas 4-6 o uzależnieniach behawioralnych (zapisy pod adresem animatorzy@bibliotekawawer.pl).

Mityng lekkoatletyczny z Robertem Korzeniowskim w OSiR

Ośrodek Sportu i Rekreacji Wawer we współpracy z Klubem Roberta Korzeniowskiego organizuje wydarzenie „Pokonamy razem każdą przeszkodę – mityng lekkoatletyczny”. Odbędzie się 23 marca, w godz. 10:00-14:00, na obiekcie sportowym „Syrenka”. W programie są biegi z przeszkodami oraz bieg rodzinny w różnych kategoriach wiekowych. Poza tym będzie to też okazja do spotkania z psychologiem, ponieważ wawerskie jednostki będą miały swoje stoiska.

Sprawdź szczegółowy program wydarzeń:

Poczytaj o zdrowiu psychicznym

Zachęcamy również do akcji czytelnicznej – odwiedzin kącików literackich z książkami o zdrowiu psychicznym, które będą dostępne we wszystkich filiach Biblioteki Wawerskiej od 16 do 23 marca, w widocznych miejscach. Z książek można skorzystać w godzinach otwarcia wypożyczalni, zarówno na miejscu, jak i wypożyczyć do domu.

Półek z wyselekcjonowanymi publikacjami szukaj w filiach:

  • Wypożyczalnia dla Dorosłych nr 87, ul. Trawiasta 10 (Anin),
  • Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży nr 59, ul. Korkowa 119/123 (Marysin Wawerski),
  • Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży nr 26, ul. Błękitna 32 (Wawer),
  • Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży nr 121, ul. Żegańska 1a (Międzylesie),
  • Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży nr 47, ul. Powojowa 2 (Kulturoteka w Radości),
  • Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży nr 82, ul. Agrestowa 1 (Miedzeszyn),
  • Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży nr 25, ul. Walcownicza 2 (Kulturoteka w Falenicy).

Webinar na każdy dzień

Każdy z dni Warszawskiego Tygodnia Zdrowia Psychicznego w Wawrze obchodzić będziemy pod innym hasłem – od rozmowy i uważność na innych, przez dbałość o swoje ciało, po emaptię, życzliwość, radość oraz wdzięczność. O tym, dlaczego warto rozwijać w sobie te uczucia oraz pielęgnować relacje dowiesz się z webinarów przygotowanych przez Instytut Edukacji Pozytywnej.

Dzień komunikacji z drugim człowiekiem (poniedziałek, 18 marca)

Rozmowa z drugim człowiekiem jest ważna dla naszego dobrego samopoczucia. Kiedy rozmawiamy z przyjaciółmi lub rodziną, możemy dzielić się swoimi uczuciami i pomagać sobie nawzajem w trudnych chwilach. To pozwala nam lepiej zrozumieć siebie i innych oraz budować silne relacje z przyjaciółmi i rodziną.

Dzień uważności (wtorek, 19 marca)

Mówienie o swoich uczuciach jest ważne dla naszego poczucia szczęścia, ponieważ pomaga nam lepiej zrozumieć co czujemy. Gdy dzielimy się swoimi odczuciami, stają się one dla nas bardziej zrozumiałe, co umożliwia innym zrozumienie naszych przeżyć i wsparcie nas w razie potrzeby. Rozmawiając, budujemy dobre relacje i czujemy się bardziej akceptowani przez innych.

Dzień dbania o swoje ciało (środa, 20 marca)

Dbanie o swoje ciało to ważna sprawa dla zdrowia i szczęścia. Kiedy biegamy, tańczymy lub ćwiczymy, czujemy się szczęśliwsi, bo nasze ciało produkuje specjalne substancje, które sprawiają, że jesteśmy radośni. Jedząc zdrowe jedzenie, takie jak warzywa i owoce, dostarczamy sobie energii i witamin, które pomagają nam być silniejszymi i zdrowszymi. Regularny sen i zdrowe posiłki sprawiają, że czujemy się lepiej i pewniejsi siebie, co jest ważne dla naszego dobrego nastroju i radości życia.

Dzień empatii (czwartek, 21 marca)

Empatia czyli umiejętność współczucia i zrozumienia dla uczuć innych, jest ważna dla naszego szczęścia i dobrego samopoczucia. Gdy potrafimy zrozumieć, co przeżywają inni, łatwiej jest nam pomagać im w trudnych momentach i tworzyć mocniejsze więzi przyjaźni. Pokazując empatię, uczymy się budować przyjaźnie i sprawiać, że świat jest lepszy dla wszystkich.

Dzień życzliwości, radości i wdzięczności (piątek, 22 marca)

Radość czyli radosne uczucie, życzliwość, bycie miłym dla innych i wdzięczność, docenianie tego, co mamy, są bardzo ważne dla naszego zadowolenia i dobrego samopoczucia. Kiedy jesteśmy radośni i życzliwi, czujemy się lepiej i budujemy fajne relacje z innymi dziećmi i dorosłymi. Dziękowanie za to co mamy pomaga nam być bardziej usatysfakcjonowanymi z życia i widzieć świat w jasnych barwach.

Materiały tematyczne przygotowane przez Instytut Edukacji Pozytywnej – webinary oraz scenariusze lekcji dla nauczycieli oraz uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych

Warszawski tydzień zdrowia psychicznego 2024

 

 

 znajdziesz na stronie wawer.instytutep.pl.