Deklaracja dostępności Serwisu informacyjnego Urzędu m.st. Warszawy
Urząd m.st. Warszawy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Serwisu informacyjnego OSiR Śródmieście(link otwiera się w nowej karcie).
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
Najpoważniejsze zidentyfikowane ograniczenia dostępności:
Niektóre zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości;
W niektórych materiałach multimedialnych brakuje napisów dla niesłyszących, transkrypcji oraz opisów tekstowych;
Sporadycznie pojawiają się błędy w opisach i treściach przycisków oraz linków.
Wyłączenia
Mapy;
Dokumenty archiwalne opublikowane przed 23 września 2018 roku;
Treści zewnętrzne.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada:
- Piotr Dombrowski, Anna Wiśniewska.
- E-mail: biuro@osir-polna.pl
- Telefon: 22 825 38 60
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie,
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę. Można również złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.(link otwiera się w nowej karcie)
Dostępność architektoniczna
Sposób dojazdu: Ośrodek Sportu i Rekreacji Dzielnicy Śródmieście znajduję się przy ul. Polnej 7a. Przejścia piesze są od ulic Waryńskiego i Trasy Łazienkowskiej, posiadają sygnalizację dźwiękową.
Najbliższe przystanki:
– Tramwaj: 600 m (Plac Unii Lubelskiej),
– Autobus: 450 m (Al. Armii Ludowej),
– Metro: 550 m Metro Politechnika ul. Ludwika Waryńskiego.
– Najbliższy postój taksówek jest na Pl. Unii Lubelskiej.
Uwaga: Informacje dotyczące transportu publicznego mogą ulec zmianie, zaleca się sprawić aktualne informacje.
Wejście do budynku i strefa obsługi:
Dostęp do budynku możliwy jest bezpośrednio z ulicy miejskiej, chodnikiem po płaskim dojściu lub zjazdem do parkingu podziemnego z windą.
W zakresie otoczenia obiektu i holu wejściowego:
– obiekt oznakowany jest od strony ulicy na ścianie budynku na wysokości wjazdu do parkingu podziemnego dużym napisem (m.in.: pływalnia, hala sportowa),
– wyznaczone jest jedno miejsca postojowego dla osób niepełnosprawnych na parkingu podziemnym,
– wejście do obiektu znajduje się na poziomie parteru i umożliwia wejście osobie z niepełnosprawnościami,
– przed drzwiami zamontowano dzwonek umożliwiający kontakt z ochroną/obsługą obiektu,
– wymiary holu wejściowego zapewniają przestrzeń manewrową dla wózków,
– w recepcji zamontowano pętle indukcyjną dla osób niedosłyszących oraz zapewniono dostępu do tłumacza języka migowego online,
– w holu znajduje się winda umożliwiająca wjazd wózka.
W zakresie klatek schodowych i ciągów komunikacyjnych:
– szerokość ciągów komunikacyjnych oraz przewężeń i drzwi pozwala na swobodne poruszanie się oraz wymijanie się osób na wózkach,
– wszystkie drzwi zapewniają kontrast kolorystyczny dla osób niedowidzących.
W zakresie toalet:
– w budynku jest 5 toalet dedykowanych osobom niepełnosprawnym: 1 na I poziomie, 2 w szatniach przy hali sportowej, 2 w przebieralniach basenowych drzwi wejściowe i powierzchnia manewrowa pozwala poruszać się na wózku,
– ściany mają kolory kontrastujące z podłogami ułatwiając poruszanie się osobom niedowidzącym,
– armatura i poręcze zamontowano na wysokości ułatwiającej poruszanie się osobie na wózku, zapewniając także powierzchnię przesiadkową,
– zapewniono lustra ruchome umożliwiające dowolne ustawienie kąta odbicia się,
– zamontowano czujniki światła ułatwiające dostęp osobom z niepełnosprawnościami ruchowymi.
W zakresie przebieralni i pryszniców:
– w przebieralniach zapewniono powierzchnię manewrową dla wózków, przy wszystkich szafkach ustawione są ławki, co uniemożliwia swobodne korzystanie z poziomu wózka,
– wszystkie prysznice umożliwiają podjazd wózka,
– specjalne prysznice znajdują się w toaletach dla niepełnosprawnych, jako otwarte miejsca prysznicowe, z zapewnionym krzesełkiem i poręczą oraz z kranem na wysokości 110 cm,
– na całej długości ściany, pod którą umieszczono suszarki znajdują się ławki uniemożliwiające podjazd wózka.
W zakresie pływalni i hali sportowej:
– możliwe swobodne wejście i korzystanie dla osób na wózkach, ośrodek posiada na pływalni maszynę do wkładania osoby niepełnosprawnej do wody,
– w pobliżu niecki basenowej nie ma sygnalizacji wizualnej i dźwiękowej, na pływalni w koło linia kontrastująca okalająca nieckę basenową.
Obiekt posiada oznakowane udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
Na portalu istnieją ułatwienia przeglądania treści przez osoby niedowidzące:
Zmiana wielkości czcionki;
Zmiana kontrastu.
Inne informacje i oświadczenia
Strona jest sukcesywnie udoskonalana pod kątem dostępności. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z „Miejskim Centrum Kontaktu 19115”.
Miejskie Centrum Kontaktu 19115 czynne jest 24/7:
tel 19115,
e-mail: kontakt@um.warszawa.pl,
Portal: https://warszawa19115.pl/.(link otwiera się w nowej karcie)
Bezpłatna aplikacja 19115
Czat: https://warszawa19115.pl/czat(link otwiera się w nowej karcie).
Na stronie 19115 jest możliwość połączenia się z tłumaczem języka migowego. Informacje o usłudze tłumacza migowego online oraz usłudze tłumacza migowego można znaleźć również na stronie https://wsparcie.um.warszawa.pl/-/dostepnosc-urzedu-1 (link otwiera się w nowej karcie)
Dostęp alternatywny można uzyskać kontaktując się z „Miejskim Centrum Kontaktu 19115”.
Możliwe jest odczytanie treści niedostępnej (krótsze teksty - max do 1 strony A4).Można również zarejestrować w 19115 wniosku o zapewnienie dostępności cyfrowej. Zarejestrowany wniosek jest przekazywany do właściciela treści.