null

Czas na Nordic Walking - Grupa sportowa

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Czas na Nordic Walking - Grupa sportowa

Nordic walking to sport i zdrowie, pasja i przygoda, która wiąże się z przebywaniem w naturze, w parku, w lesie. Wszędzie, gdzie są ścieżki, czyste powietrze i przestrzeń możemy maszerować. Nordic walki daje te same korzyści co bieganie, bez nadmiernego obciążania stawów i kręgosłupa. Poprawia kondycję, wzmacnia mięśnie, dotlenia organizm. Podczas chodzenia z kijami można wpaść w pewnego rodzaju trans, spojrzeć na różne sprawy z innej perspektywy, „przewietrzyć głowę” i uwolnić się od stresu.

To  zdrowie, dobra zabawa, lepsze samopoczucie i nowe przyjaźnie.

Dołącz i zaproś znajomych.

Najważniejsze informacje:

  • Start cyklu: 27 marca 2024.
  • Grupa: sportowa.
  • Dla zaawansowanych.
  • Dla osób poszukujących alternatywy dla biegania.
  • Dla wszystkich przygotowujących się do zawodów i rajdów Nordic walking.
  • Zajęcia regularne: środy 18.00 – 19.30.
  • Zbiórka: u podnóża Kopca Moczydłowskiego (Park Moczydło) od strony ul. Czorsztyńskiej (Dzielnica Wola).
  • Dystans: ok. 7 – 10 km. 
  • Plan: na początek rozgrzewka, maszerujemy ok. 7 – 10 km, trening przeplatamy ćwiczeniami rozwijającymi technikę chodu, na koniec rozciąganie.
  • Trasy: maszerujemy po zielonej Woli, wykorzystamy okoliczne ścieżki i parki m.in. Lasek na Kole, Park Moczydłowski, Park na Kole, Park Szymańskiego.
  • Treningi są bezpłatne.
  • Nie prowadzimy zapisów.
  • Prosimy o zabranie własnych kijków do nordic walking.
  • W okresie zimowo - wiosennym zalecamy czołówki.
  • Jeżeli, jesteś pierwszy raz, to mamy prośbę, abyś wypełnienie deklaracje uczestnictwa.
  • Zajęcia prowadzi Magda Klecz, Marcin Świderek, Karol Zabłocki.

Na czym polega sportowe Nordic Walking?

Nordic walking to marsz, podczas którego za pomocą kija wybijamy się do przodu. Dzięki temu odciążamy dolne partie ciała i znacznie uruchamiamy górne partie (ogółem pracuje 90% mięśni). Sylwetka, ustawienie ramion i kąt, pod którym wbijamy kije w ziemię, to niektóre ważne elementy techniki. Dzięki właściwemu użyciu kijów można uzyskać wspaniałe efekty zarówno zdrowotne, jak i sportowe. W trakcie marszu stosuje się również skoki, bieganie i wchodzenie i schodzenie po stromych zboczach.

Zalety:

  • Poprawia kondycję, wzmacnia mięśnie.
  • Wzmacnia brzuch, klatkę piersiową, plecy i ramiona.
  • Daje te same korzyści co bieganie, bez nadmiernego obciążania stawów i kręgosłupa.
  • Pozwala spalić ok. 40% więcej kalorii niż tradycyjny spacer.
  • Dotlenia i poprawia wydolność układu oddechowego i krążenia.
  • Znacząco zwiększa koordynację ruchową i sprawność stawów.
  • Poprawia samopoczucie i sprzyja integracji.

Zalecane osobom, które:

  • Lubią długie spacery i obcowanie z naturą.
  • Poszukują urozmaicenia swojego treningu.
  • Poszukują alternatywy dla biegania.
  • Chcą rozwijać wytrzymałość, a nie mogą obciążać kręgosłupa i stawów.
  • Przygotowują się do zawodów i rajdów Nordic walking.
  • Chcą przygotować się do startów w marszach Nordic Walking organizowanych przez AKTYWNĄ WARSZAWĘ w ramach:
    • Leśnej Triady Biegowej (Szlaku Wiosny, Szlaku Lata, Szlaku Jesieni),
    • Warszawskiej Triady Biegowej (Biegu Konstytucji 3 Maja, Biegu Powstania Warszawskiego, Biegu Niepodległości),
    • Biegu z Mikołajem.

Ciekawe? Sprawdźcie sami!

Z pewnością Wam się spodoba, bo Nordic Walking to nie tylko zdrowie, ale mnóstwo frajdy, nowi znajomi i piękne wspomnienia.

Zajęcia w ramach cyklu Aktywnej Warszawy prowadzą:

Magda Klecz

Instruktorka z żyłką do współzawodnictwa. Podczas treningów przeplata ćwiczenia doskonalące technikę z ćwiczeniami ogólnorozwojowymi. Szybkość w nogach i wiatr w kijach to jej motto.

Marcin Świderek

Instruktor i pasjonat. Aktywny uczestnik i medalista Mistrzostw Polski, Europy i Świata w Nordic walking. Zdobytym doświadczeniem dzieli się podczas zajęć i rajdów.

Karol Zabłocki

Jest instruktorem, trenerem i aktywnym zawodnikiem. Specjalizuje się w doskonaleniu techniki Nordic walking. Indywidualizuje treningi i dostosowuje metodykę do możliwości zawodników.
Wykorzystuje wideoonalizę i rozkłada technikę na części pierwsze. Opracowuje autorskie ćwiczenia i programy usprawniające marsz techniką Nordic walking. 

Dołącz i zaproś znajomych.

Czas na Nordic Walking - Grupa sportowa

 

 

Zobacz galerię (8 zdjęć)
Nordic walking w lesie
Biegacze nordic walking
Biegacze nordic walking

Załączniki:

Sprawdź lokalizację na mapie